Monday, August 31, 2015

Ceruk Kokdiang Baqhang

Lagi beberapa hari, aku dah kena balik semula ke Perlis untuk sambung sem pengajian..... Adoi, malas dia memang toksah cakap ar. Kokdiang? Apa kaitan? Entahla, mungkin nak "menekankan" betapa jauhnya Perlis tu kot.

Kadang-kadang pening jugak memikirkan yang sem lepas aku punya hostel dekat2 dengan stesen kereta api je. So, habis je turun kereta api, boleh terus naik teksi balik hostel, terus baring atas katil.
Tapi kali ni boleh tahan gakla gila gabannya jauh dari stesen kereta api. So, melepaslah aku nak naik keretapi laju sem ni. Kamprit betul T^T

Mula2 course aku dikhabarkan akan pindah ke lokasi asrama member aku. Mostly budak2 course aku memang banyaklah berbunyinya..... Yang foreigner dok Ohhh I like there, many fren there Ya la Ya la (saja aku ngajuk Arab).

Yang Cina lak risau kalau2 kemudahan tak cukup.

Aku?
Asalkan tak perlu cari rumah sewa dan tak kena pindah mengejut, bersyukurlah nakkk.... (sila baca dalam keadaan menganjing)

BTW, aku terus call kawan aku kat kampus tu. Dia cakap memang ramai gaklah budak kampus tu bengang dengan dak kampus aku sebab dari gaya komen2 kat confession macam "merendah2kan kampus diorang". Yang takleh belahnya, dengan aku-aku pun dimakinya. Jimbit betul.... Aku pun cakaplah kat dia aku takde masalah pun pasal bende2 tu. Just biasalah, bende dah viral kan?

Aku pernah share pasal benda ni kat blog lama aku. Sial, kena attack kaw2 kot. Padahal aku takde kutuk sapa2 pun kat dalam tu. Last2 aku tinggalkan je blog tu tersadai.

Tujuan aku call member aku tu tak lain tak bukan just untuk mintak dia copp kan tempat untuk sem depan. Yelah, time orang tgh tension2 la kena jadi opportunis, merancang kot2 benda tu terjadi. So, member aku pun setuju. Lagipun aku takde masalah nak serumah dgn dia, memandangkan dia sematriks dengan aku.

Tapi, sehebat2 perancangan sekalipun, rupa2nya aku duduk kat kampus lain.... So, memang lepaslah nak berumetkan member aku. Tak apalah, mungkin ni perancanganNya, siapa tahu.

BTW, dalam kesempatan ini, aku ingin mengucapkan Selamat Hari Kemerdekaan 31 ogos, #Sehati Sejiwa

No comments:

Hai, lama dah terbiar blog ni

Lama betul tak bukak blog ni. Tadi check kalau tak silap kali terakhir update adalah pada tahun 2019. Dah 4 tahun bersawang kiranya. Buat ma...